שלום!

אני אמא של גל, ילד מקסים בן 9 שסבל מפחד קיצוני מכלבים. אל מרכז "קוגנטיקה" הגענו אחרי שכבר איבדנו תקווה. מאז שאנחנו זוכרים גל פוחד מכלבים. כבר כתינוק הוא היה בוכה כשכלבים נבחו לידו, וכילד קטן היה צורח ורוצה לעבור לצד השני של הכביש כשראה כלב. ככל שהוא גדל הפחד מכלבים נהייה יותר ויותר בעייתי: לא יכלנו ללכת למשפחה או חברים עם כלבים, היינו צריכים לעשות איתו עיקופים כדי להגיע לגן כיוון שהייתה חצר עם כלב בדרך.

התחלנו לחשוב על טיפול כשגל התחיל לסבול מהצקות בבית הספר בגלל הפחד אחרי פעם בה בכה מפחד כיוון שכלב התערבב עם הילדים בטיול. ילדים צחקו עליו, הוא נעלב ורב איתם, הלך מכות פעם אחת וניתק קשר עם כמה ילדים שהיו חבריו בעבר. חששנו לדבר איתו על טיפול, שלא ייעלב גם מאיתנו, אבל להפתעתנו הוא דווקא שמח מאוד ומיד אמר שהוא רוצה.

הגענו לטיפול דרך חיפוש באינטרנט. לא ידענו בדיוק למה לצפות, ושמחנו לגלות מטפלת צעירה ונחמדה מאוד שגרמה לגל ולנו להרגיש בנוח מהרגע הראשון. היא אמרה לנו מראש שהטיפול יהיה קצר, אבל לא תיארנו לעצמנו עד כמה. תוך פחות מחודש גל כבר ילטף כלב. אחרי זה גל הלך איתה ברחובות שיש בהם כלבים וליטף כלבים בגני כלבים. הטיפול נגמר תוך 12 מפגשים, וכיום הבעיה שלנו הפוכה – גל התאהב באחד הכלבים בצער בעלי חיים (כן, הם הלכו גם לשם) ועכשיו הוא משגע אותנו שנאמץ כלב ואנחנו לא ממש רוצים… מי היה מאמין שאלה יהיו הצרות שלנו 