מעוניינים להתחיל בשינוי?
השאירו פרטים ונחזור אליכם, או חייגו אלינו
1-800-657-657

טיפול התנהגותי קוגנטיבי
מכון מחקר ומצוינות קלינית

תכנית ה-CBT חדשנית וייחודית שנבנתה על בסיס הנסיון הקליני והמחקרי של
בית קוגנטיקה המוביל והוותיק. התכנית המותאמת ללמידה של עולם החדש
והיא חלק מבית הספר לפסיכותרפיה מבוססת מחקר ומצוינות קלינית.

יום לימודים מרוכז

ימי שלישי בזום בין
השעות 09:00-13:00
(כל השיעורים מוקלטים)

צוות מרצים.ות מוביל

צוות ההוראה שלנו הם מטפלים
מצוינים ומובילים בתחומים
מגוונים כמו חרדה, OCD ועוד

הסמכות מוכרות

336 ש’’א ותעודת הסמכה מוכרת ע’’י איט’’ה
46 ש’’א בסכמת תרפיה מוכרת לשלב א’
ע’’י ISST וארפשרות לשנת שלישית

מעוניינים להירשם
למחזור הקרוב?

מקומכם איתנו!

פסיכולוגים.ות
עו”סים.ות
פסיכיאטרים.ות
ועוד...

כתיבה כנגד חרדת בחינות

כתיבה כנגד חרדת בחינות

חרדה ממבחנים קשורה בין היתר לאסטרטגיות למידה לא יעילות. באופן טבעי, כשאנו מתקשים לקלוט את החומר, רמת החרדה יכולה לעלות.

ממחקרים שנערכו בנושא עולה כי שימוש עקבי בלפטופ לסיכום הרצאות עלול לפגוע בהבנת החומר, ושאסטרטגיית כתיבה כנגד חרדת בחינות עשויה להיות יעילה ביותר.

הפסיכולוגים פאם מולר ודניאל אופנהיימר החליטו לחקור את היעילות של סיכום בלפטופ לעומת בכתב יד.

ההשראה למחקר הייתה נסיונם האישי בשימוש בלפטופ לצורך סיכום ישיבות והרצאות, לעומת סיכום בכתב יד.

החוויה שלהם הייתה שהם קלטו את המידע בדרך פחות יעילה, והרגישו שהם מפספסים הרבה. במחקר 65 סטודנטים צפו בהרצאה מ-TED, שעסקה בנושא מעניין שהם לא הכירו.

חלק מהם קיבלו לפטופים וחלק מחברות. הם התבקשו להשתמש באסטרטגיות הלמידה הרגילות שלהם. לאחר מכן הסטודנטים ביצעו שלוש משימות מסיחות, שלא אפשרו להם לשנן את החומר, וכעבור 30 דקות התבקשו לענות על שאלות הנוגעות להרצאה שראו.

נמצא כי לא היה הבדל בנוגע לזכירת עובדות, אולם התפקוד של הסטודנטים שסיכמו בלפטופ היה נמוך משל סטודנטים שסיכמו בכתב ידם בשאלות הבנה. היתרון של המסכמים בכתב יד נשאר גם אחרי שבוע. גם יעילות הסיכום ללמידה נבדקה, כשהחוקרים אפשרו לסטודנטים להסתכל על הרשימות שלהם לפני שענו על השאלות.

למרות שהסטודנטים שהשתמשו בלפטופ אספו יותר מידע, הפער לטובת אלו שסיכמו בכתב יד נשמר גם כשהשתמשו בסיכומים.

הסבר אפשרי לתוצאות הוא שהסטודנטים שהשתמשו בלפטופ כתבו יותר מילים מאלו שכתבו בכתב יד. ככל הנראה קל ונוח יותר להקליד, והדבר מאפשר לסכם מלל רב יותר, דבר הפוגע בתהליכי עיבוד וסינון המידע וההפרדה בין עיקר לתפל, המסייעים לקלוט את משמעות המידע ולא רק את העובדות היבשות.

התוצאות נשארו בעינן גם כשהסטודנטים עם הלפטופ הונחו לכתוב פחות, ולברור את המידע. הם התקשו לעשות זאת וחזרו באופן אוטומטי לתמלל את ההרצאה במקום לסכמה.

כתיבה כנגד חרדת בחינות: סיכום בכתב יד 

בהתאם לממצאי המחקר, אם אתם משתמשים בלפטופ בזמן הרצאות ולמידה למבחן, יתכן שצעד פשוט של מעבר מהקלדה לכתיבה יסייע לשפר את הקליטה וההבנה של החומר.

חרדת בחינות נובעת ממגוון גורמים, כולל סטנדרטים גבוהים מדי, שקיעה במחשבות שליליות על העתיד, ו…אסטרטגיות למידה לא יעילות המקשות על למידת החומר. בהתאם, חלק מהטיפול בחרדת בחינות כולל בחינת אסטרטגיות למידה, והחלפת אסטרטגיות למידה לא יעילות כמו שינון החומר, באסטרטגיות למידה יעילות יותר.

טיפול בחרדת בחינות ובגורמים לה הוא נושא מורכב, הדורש עבודה עקבית על הנושא עם הנחייה של איש מקצוע או חומרי עזר לטיפול עצמי (כגון ספרי עזרה עצמית או התערבות ממוחשבת).

מעבר לסיכום במקום הקלדה לא יפתור את הבעיה אם אתם מתמודדים עם פחד בחינות, אולם הוא יכול להפחית את החרדה ומסייע לטיפול בה, להגביר את תחושת המסוגלות, ולשנות אמונות פסימיות כגון "תמיד אסבול מחרדת בחינות, ואין דבר שאני יכול לעשות בנוגע לכך".

הבנות אלו יכולות לסייע לכם להחליט שסבלתם מספיק מהבעיה, והגיע הזמן לטפל בה.

אנו רואים ערך רב בהנגשת הידע שלנו למטופלים ולמטפלים ומזמינים אתכם להצטרף לקהילה הצומחת של בית קוגנטיקה
באיזה סוג מידע תרצו להתעדכן?
תוכן העניינים

מעוניינים להגיש
מועמדות?

עומדים בקריטריונים
ומעוניינים בייעוץ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם, או חייגו אלינו
הרשמה לניוזלטר מטופלים
מלאו את הטופס ותקבלו מאיתנו עדכונים באופן שוטף
הרשמה לניוזלטר מטפלים
מלאו את הטופס ותקבלו מאיתנו עדכונים באופן שוטף