CBtips

 

CBTips

רוצים להרגיש טוב יותר? טיפים ליישום מיידי בחיי היומיום שיעזרו לכם לעשות זאת.  

בהצלחה! 


 

מתוחים? לאורך היום אנחנו חווים הרבה ארועים קטנים ומלחיצים, כך שמתח נבנה ומצטבר. רכשו הרגל חדש ומועיל- בשלוש נקודות זמן במהלך היום, קחו אוויר, מלאו את הריאות ונשמו כמו שצריך. כלי זה יעזור לכם לפרוק מתחים ולהפחית עומס.

 


 

הידעתם? מצב הרוח שלנו מושפע מהמון דברים קטנים שלא תמיד אנו מודעים אליהם. למשל- מוזיקה קצבית  ושמחה בתחילת היום יכולה לעזור לנו לפתוח אותו במצב רוח מרומם. באותה מידה, מוזיקה עצובה ומלנכולית יכולה להשפיע על מצב רוחנו בכיוון ההפוך  ולהכניס אותנו למצב רוח מדוכדך. אז למה תבחרו להקשיב הבוקר?

 


בחרו כל יום שלושה דברים טובים-יפים-נחמדים-מעניינים-מסקרנים-מרגשים שקרו לכם "על הדרך", כאשר משהו מסוג זה מתרחש התעכבו עליו ומקדו את תשומת הלב המירבית לאירוע. בסוף היום נסו להיזכר באותו אירוע ורישמו אותו במחברת או ביומן, בצעו את התרגיל הזה במשך חודש אחד ותראו את כוחו המופלא של שינוי תשומת הלב בהשפעה על מצב הרוח שלנו.

 


 

אל תעשו כלום! נשמע מוזר? רוב היום אנחנו עסוקים בעשייה מתמדת ואם אנחנו לא עושים אנחנו עסוקים וטרודים בתכנון ופתרון בעיות, ואם לא זה אז אנחנו מול מסך המחשב או הנייד, מעט מעט מן הזמן אנחנו פשוט פנויים להתבונן מסביבנו ללא תיווך או מחשבות על העתיד לבוא. שיברו את השגרה הזו באמצעות תרגיל פשוט: צאו מן הבית, לכו לגינה-פארק הקרוב לביתכם, שאפו אויר ולמשך 20 דקות התבוננו מסביבכם ותנו לקולות, לצבעים ולריחות להיקלט בחושים, הקדישו לכל חוש כמה דקות ואם תרצו תבצעו סיבוב נוסף על החושים (מה אני חש, מה אני מריח, מה אני שומע, מה אני רואה). השתדלו להתמקד בחושים ולא במחשבות האין סופיות.

 


 

כגודל הציפייה גודל האכזבה: נסו לקחת מטרה גדולה שהצבתם לעצמכם ולפרק אותה למטרות קטנות וצנועות יותר. אם ניגש למטרותינו באופן הדרגתי, נוכל לחוות הצלחה לעיתים קרובות, שכן מטרות "קטנות" הן ראליות יותר וברות השגה.

 


 

קורה לכם שאתם מוצאים את עצמכם נמנעים ממצבים כלשהם מתוך חשש ממה שעלול לקרות? הימנעות אמנם משחררת אותנו ממצוקה בטווח הקצר, אך בטווח הארוך היא מונעת מאתנו חוויותבעלות ערך. וויתור (אמיץ) על ההימנעות יאפשר לגלות שהשד לא נורא כל כך, ואולי אף להיפך!

 


 

האם האמרות : "אני תמיד נכשלת!", "אף פעם לא הולך לי!" ודומיהן מוכרות לכם? יש לנו את הנטייה להכליל ממקרה אחד או ממספר קטן של מקרים על עצמנו ועל אחרים. להכללת יתר יש השפעה לרעה על מצב הרוח שלנו ועל איך אנחנו רואים את עצמנו ואחרים. אולי הגיע הזמן להחליף את המושגים "תמיד", "אף פעם" וכדומה במושגים פחות קיצוניים כמו "לפעמים", "מדי פעם" או "קורה ש…".

 


 
תפריט